torstai 8. syyskuuta 2016

05:30 ja aamun taikaa.

Mä uskon aamujen voimaan.

Aamulenkki, 
aamujooga,
kahvia ilman kiirettä,
näppäimistön näpyttelyä,
ja aikaa itselle.


Luin just blogin syistä, miksi nousta aamulla aikaisin treenaamaan. Kuulemma 30 minuutin liikunta aamulla herättää paremmin kuin pannullinen kahvia, muista terveyshyödyistä ja energialatauksesta puhumattakaan. Allekirjoitan täysin tämän, ja monia muitakin syitä, miksi mä itse oon löytänyt aikaisten aamujen voiman - enkä vaihtaisi mihinkään.

Ajattelinkin listata omat motivaationlähteet siihen, miksi kello usein soittaa 05.30;

- Helpoin ja kaikista antoisin hetki liikunnalle. Mulle tapa liikkua aamulla on usein lenkkeily, jooga ja ennen raskautta sali. Se olikin hauskaa, ystävän kanssa startata kuudelta aamulla auto kohti Elixiaa, jossa samat aamutreenajat aloittivat päiväänsä samaan aikaan. Pääasia mulle on, että aamu sisältää jotakin millä saa kropan liikkeelle ja pään toimimaan. Hyvän olon, jolla startata uusi päivä.

- Aikaa suunnitella tulevaa päivää; mikä on tärkeintä ja mitä aion saada aikaiseksi. Nautin suunnattomasti niin mun työstä kuin elämästä  ja arjesta ylipäätään. Kuitenkin, jotta mulla säilyy tunne siitä, että kokonaisuus on kasassa ja tiedän mitä kohti oon menossa, on mun tietoisesti otettava heti aamulla aika suunnittelulle. Sille, mitä päivän aikana on saatava aikaiseksi, jotta asiat etenevät. Ilman tätä hetkeä, tuntuu että puolet ajasta kuluisi päämäärättömään haahuiluun, mitä sitäkin toki joskus tarvitaan. 

Ainoat tunnit päivästä, jotka voi helposti ottaa itselleen ja viettää juuri haluamallaan tavalla.  Kaiken hektisyyden keskellä, huomaan kaipaavani rauhaa ja hiljaisuutta. Ajan vain itselle ja omille jutuille. On ihanaa kellon soidessa tietää, että saa aloittaa päivänsä juuri tällä ajalla, itselle merkityksellisten ja tärkeiden asioiden parissa. Itse nautin kirjoittamisesta ja usein kirjoitankin aamuisin paperivihkoon hajanaisia ajatuksia. Tuntuu, että sillä saa parhaiten päivään tarvittavan luovuuden liikkeelle. Taisin oppia sen tavan mun mummiltani. Muistan, kuinka mökillä aamuisin pöydällä odottivat aamusivut, sivut joihin kirjoittaa heti herättyään  sensoroimatonta ajatuksenvirtaa. Äärimmäisen toimiva tapa.



- Ravitseva aamupala ja kahvikuppi rauhassa.  Mulle aamiainen on ehkä päivän tärkein ateria ja aamukahvi suunnaton nautinto. Nautin aamun kiireettömyydestä ja siitä, että tiedän heti herättyäni kropan saavan kaiken tarpeellisen päivää varten. Ja samaa haluan joka aamu tarjota mun lapselle.

- Tunne siitä, että päivä edessä on tyhjä paperi täynnä mahdollisuuksia. Miten ihana on ajatus siitä, että jokainen päivä on mahdollisuus aloittaa alusta. Uusilla ajatuksilla, uusilla sanoilla ja uusilla suunnitelmilla. Unohtaa eilisen harmit, muistaa opit ja suunnata eteenpäin. Tieto siitä, ettei voi tietää mitä kaikkea päivä tuo tullessaan. Millaisia ihmisiä tänään pääsee tapaamaan. Mitä mahdollisuuksia tai haasteita kohtaa ja kuinka niihin suhtautuu. Kuinka paljon hymyjä ja naurua päivään mahtuu. Kaikki voi tapahtua vain hetkessä, ja se että on oikealla asenteella liikenteessä, antaa paljon - niin itselle kuin muille. 

Niin, itse taidan olla aika koukuttunut aikaisiin aamuihin. Enkä vaihtaisi pois mistään hinnasta.
Ihanaa päivää, huomataan mahdollisuudet ja tartutaan niihin  :) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti