sunnuntai 23. lokakuuta 2016

Vetelä sunnuntai.

Vetelä, vetelämpi
 - minä ja sunnuntai.


Koska tää viikko on ollut suoraan sanottuna aika karsea, kuten olo  tällä mahalla, on kai pakko etsiä vaikka väkisin paljon aiheita hymyillä ja olla kiitollinen;

- Täydellisiä syyspäiviä. Mä olin unohtanut neidin syysloman tarhasta kokonaan. Mutta ihana kun ollaan päästy nauttimaan vielä päivistä kaksin. Istuttu kahvilla ja kaakaolla kippistellen mukeilla. Pyöräilty Tapiolaan ajamaan minipyörillä ja ihmettelemään ympäristöä. Nukuttu pitkään ja löhöilty sohvalla lastenelokuvia katsellen. Laskettu reippausmerkkejä ja suunniteltu mitä tehdään, kun lista on täynnä. Pitäisköhän tehdä itsellekkin samanlainen reippausmerkkien kerääjä..

- Sulatettu pakastin ja puunattu koti. Mä oon löytänyt jonkun siivoamisen terapeuttisen vaikutuksen. Puhtailla pöydillä on kumman mieltärauhoittava vaikutus. Meidän pakastin oli niin umpijäässä, ettei ovi enää mennyt kiinni ja mä sulatin sitä hakkaamalla jäitä irti reunoista - oli varmaan koominen näky. Ja toimii muuten hyvin pahimpien aggressioiden poistajana..

- Vuoden ekat piparit yhdessä tehtyinä- tosin poltetut sellaiset. Ja neiti oli niin ihana " voi äiti täällä tuoksuu ihanat piparit", vaikka todellisuudessa haju oli palaneen käry. 




- Enemmän yhteydenpitoa ystäviin kuin aikoihin. Niin korvaamatonta. 

- Lenkkeilyä - paljon. Kävelemisellä ulkona on ihmeellinen vaikutus. Jopa juoksin pitkästä aikaa, eikä tuntunut pahalta. 

- Hyviä kirjoja. Rakastan lukemista. Tuhansia maailmoja ja mielenmaisemia, joita kirjat avaavat. Uppoutua tunneiksi lukemaan hiljaisessa kodissa teekupin kanssa -parasta. Mun mummu sanoi joskus, että kuinka voisi tuntea olon yksinäiseksi, kun aina voi valita uuden kirjan, jonka lukea. Valita minkälaiseen maailmaan astuu seuraavaksi. Totta.

- Tulevat raskauskuvaukset. Mun ihana vanha ystävä, joka on nykyään valokuvaaja tarjoutui ottamaan raskauskuvat - voi miten mä odotankaan!

 

- Neidin pitkäaikaissokeri 6,6%. Ihan huippua :)  Vaikkakin noussut viime kerran 6,2% oli tääkin aivan loistavaa! Tää on kyllä isoiso syy hymyillä. Aina.

- Vain elämää. Miten koukussa oonkaan tähän! Ja meillä kotona kelataan Mikael Gabriel kerta toisensa jälkeen takasin telkkariin likan pyynnöstä. Muistan kun odotin neitiä ja vollotin joka perjantai-ilta Jari Sillanpään tahdissa samaista sarjaa katsellen. 

- Tieto siitä, että tätä raskautta ei voi olla enää paljoa jäljellä! Ja paljon, paljon hymyä :)

Mitähän ensiviikko tuo tullessaan? Ainakin neuvolalääkärin, paljon touhua ja toivottavasti rauhaa + monta syytä hymyyn.

3 kommenttia:

  1. Kuulostaa kivalta! Pienin askelin kohti uutta arkea<3 miksi te päädyitte eroon, vai aiotko blogissa sitä kertoakkaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä :) ! Ehkä se tästä lähtee taas sujumaan pikkuhiljaa! En mä ajatellut kertoa, varmaan monen asian summa loppujenlopuks, niinkun varmaan kaikki erot :/ mutta ei mitenkään kiva tai toivottava juttu todellakaan!

      Poista
    2. Lähtee se sujumaan! Arkeen tulee muutoksia ja erilaisia kuvioita, varmsti niihin tottuu :)

      Poista